De Uitdaging
De sportpaleis groep werkt steeds met een groot aantal vrijwillers voor het organiseren van haar events en optredens. Dit bracht doorgaans een hoop geregel en manueel werk met zich mee. Zo kwam de vraag bij ons om het hele proces rond staffing, opvolging en planning van medewerkers te decentraliseren en vorm te geven in een zelfsturende digitale oplossing.
Belangrijke aandachtspunten hierbij waren:
- decentralisatie operationeel werk
- centrale opvolging en bijsturing door Sportpaleis via rapportering/dashboarding
- kwalitatieve captatie van data operationele werking
- always on: online en offline beschikbare apps
- hoog gebruiksgemak en hoge gebruikersadoptie
- BYOD (bring your own device)
Onze Oplossing
In een reeks interactieve workshops werden de krijtlijnen uitgetekend samen met de betreffende sleutelfiguren binnen de Sportpaleis groep.
In een co-creatie met de ontwikkelaars van Sportpaleis zelf realiseerden we de gedroomde oplossing, bestaande uit:
- een schaalbare en robuuste cloud backend
- 2 mooi vormgegeven en laagdrempelige mobile apps voor iOS en Android
- een duidelijke en gebruiksvriendelijk web adminoplossing
Een greep uit de nieuwe functionaliteiten:
- zelfregistratie van contactgegevens nieuwe medewerkers
- digitale toegangscontrole
- dynamische planning medewerkers in functie van ticketverkoop
- digitale agenda voor medewerkers
- up-to-date job briefings
- registratie operationele acties (aankomst, vertrek, ...) voor rapportage sociale inspectie, brandweer, facturatie, ...
- digitaal communicatiekanaal in mobile app voor medewerker teams
- mogelijkheid voor digitale melding van technische problemen of onveilige situaties op het terrein